ورود کاربر
منوی دسته بندی

راهنمای دامنه ها و DNS فصل اول

فصل اول نام دامنه

خریدار عادی برای یافتن محصولی که می خواهد بخرد ، نیاز به دانستن زیاد در مورد عملکرد داخلی اینترنت ندارد. بیشتر آنها فقط یک جستجوی وب سریع انجام می دهند یا مستقیماً از یک بازار آنلاین بازدید می کنند. اگر تاجر یک فروشگاه سنتی و آفلاین هستید که می خواهد تجارت الکترونیکی خود را گسترش دهد ، وقتی می خواهید اصطلاحات فنی را ترجمه کنید یا بفهمید وب سایت شما به طور کلی با اینترنت چگونه کار می کند ، احساس غرق شدن می کنید. همین امر برای یک کارآفرین که در زمینه راه اندازی یک تجارت آنلاین جدید تحقیق می کند صحیح می باشد – دانستن اینکه از کجا باید شروع شود دشوار است.

در این راهنما ، ما یک نمای کلی از نحوه کار دامنه ها و سیستم نام دامنه (DNS) برای ارائه یک سایت تجارت الکترونیکی به جهان ارائه خواهیم داد. ما روی مناطقی تمرکز خواهیم کرد که برای شخصی که شروع به فروش آنلاین می کند مهم است.

نام دامنه

مشابه نحوه استفاده از آدرس خیابان برای قرار دادن خانه یا محل کار در دنیای واقعی ، نام دامنه یک آدرس وب ساده است که برای یافتن یک وب سایت خاص در اینترنت استفاده می شود.

دامنه سطح دوم (نام)

 منحصر به فردترین و قابل شناسایی ترین قسمت نام دامنه ، دامنه سطح دوم (SLD) است ، جایی که معمولاً نام فروشگاه یا یک کلمه کلیدی مربوط به یک کسب و کار را پیدا می کنید. SLD ها می توانند هر ترکیبی از حروف ، اعداد و خط تیره باشند که حداکثر 63 حرف داشته باشند.

سطح بالایی دامنه (پسوند)

پسوند که معمولاً سطح بالایی دامنه نامیده می شود ، آخرین قسمت از نام دامنه است. مثالهای متداول شامل “.com” ، “.net” و “.org” است. به طور کلی از TLD برای شناسایی هدف دامنه استفاده می شود. TLD “.com” رایج ترین است. مخفف “تجاری” است و در درجه اول برای سایت های تجاری گرا استفاده می شود.

 

همچنین ممکن است تغییرات منطقه ای مانند “.co.uk” یا “.co.au” را مشاهده کنید. تعداد محدودی از TLD ها برای استفاده در دسترس مردم است و توسط ICANN تنظیم می شود. برخی از ثبت کنندگان دامنه محدود به کدام TLD ها هستند که می توانند دامنه ها را برای آنها رزرو کنند.

دامنه های سطح دوم و سطح بالا با هم “نام دامنه” را تشکیل می دهند.

دامنه های فرعی (زیر دامنه)

دامنه ها همچنین می توانند قبل از نام دامنه اصلی ، نامی داشته باشند که زیر دامنه نامیده می شود. از این موارد می توان برای مناطق مختلف یک سایت استفاده کرد. رایج ترین زیر دامنه – و یکی از مواردی که احتمالاً اغلب دیده اید “WWW”  است. این در ابتدا برای تعیین قسمتی از وب سایت است. دامنه های فرعی مانند “Shop” و “Store” اغلب برای بخش تجارت الکترونیکی یک سایت بزرگتر استفاده می شوند.

 

به عنوان مثال ، ممکن است محتوای کسب و کار خود را در “www.yourstore.com” و بخش تجارت الکترونیکی را در “shop.yourstore.com” داشته باشید.

چرا از زیر دامنه برای فروشگاه خود استفاده می کنم؟

برای یک سایت موجود بدون قابلیت تجارت ، مانند یک وبلاگ محتوا محور یا یک سایت اطلاعاتی ، طراحی مجدد یا تغییر شکل کل سایت می تواند هم در زمان و هم در هزینه هزینه داشته باشد. ساخت و راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی در یک زیر دامنه یک گزینه سریعتر و ارزانتر است.

ایجاد تغییرات عمده در سایت موجود نیز می تواند در سئو ایجاد شده تأثیر منفی بگذارد. استفاده از زیر دامنه برای فروشگاه شما می تواند راهی کم خطر برای معرفی عملکرد تجارت بدون ایجاد اختلال در بقیه سایت شما باشد.

مدیرسایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *